مشاور مدیریت کسب و کار (Business Management Consultant)

بهبود در دوران رکود؛ تثبیت در دوران رونق

مشاور مدیریت کسب و کار (Business Management Consultant)

بهبود در دوران رکود؛ تثبیت در دوران رونق

من محمد رضا تورانی هستم و به مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کنم تا بتوانند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را بکار بگیرند، تا در زمانی که با رکود بازار صنف خود یا با رکود عمومی برخورد می کنند بتوانند نه تنها از این وضعیت بگذرند حتی موقعیت خود را نسبت به رقبا بهبود دهند.
به نظر من دلیل شکست بسیاری از کارآفرینان این است که در مواجه با مسائلی مثل رکود بازار، انتخاب درست محصول/خدمات، نحوه برخورد با رقبا، جلب همکاری شرکای تجاری، نحوه بکارگیری صحیح منابع انسانی و استخدام، تبلیغ‌نویسی موثر و سایر وجوه کسب‌کار چیز زیادی نمی‌دانند و با اشتباهات خود پول و بودجه خودشان را دور می‌ریزند.
روش کار من این است که به مدیران کمک می‌کنم به جای اینکه وقت، انرژی و پول خود را به طور ناقص بر اثر فشار ذهنی در مواجه با موارد ذکر شده هدر دهند و باصطلاح گیج بزنند، با استفاده از یک برنامه مدون و حساب شده تک تک موارد مذکور را با حداقل هزینه حل و فصل کنند.
مخلص کلام این که ما برای تحقق سه هدف می‌کوشیم:
1- کاهش هزینه
2- افزایش بهره‌وری
3- افزایش فروش

شماره تماس: 09192120628

آی دی تلگرام: mrtourani@

تلگرام: bmc_tourani@

mr.tourani@gmail.com

بایگانی

۰

چرا استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت در ایران جواب نداده است و نمی‌دهد؟

متاسفانه در طی دو قرن اخیر کالاها یا خدمات وارد می‌شوند اما فرهنگ استفاده درست از آنها یا خیلی در جامعه رسوخ نمی‌کند یا اصلاً مطرح نمی‌شود.

مباحث مربوط به کیفیت هم از همین قسم است. می‌توانم با اطمینان بگویم بالای 95٪ سیستم‌های کیفیت مستقر شده در تمامی شرکت‌ها و ارگان‌ها، پوسته‌ای بیش نیست. وقتی اینها پول دارند فقط برای پز دادن، تبلیغات کاذب و مواردی از این دست، می‌روند دنبال گرفتن گواهینامه آن. در واقع مدرک‌گرایی در سطح شرکت یا سازمان. وقتی به بحران مالی می‌خورند، کیفیت دیگر مطرح نیست. اگر قبلاً گواهینامه آن را گرفته باشند، دنبال تمدید آن هم نیستند.

سوالی که مطرح است این است که سازمانهای جهانی چرا استانداردهای کیفیت را تدوین می‌کنند و آنقدر برای آن وقت و انرژی می‌گذارند؟

آیا غیر از این است که نیازی را تشخیص داده‌اند و برای آنکه شرکت‌ها حداقل معیارها را رعایت کنند، این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

می‌دانیم که بحران فعلی شرکت‌ها عمدتاً داخلی است و نتیجه سوء مدیریت است {البته اعتقاد دارم سوء مدیریتی درکار نیست، بلکه اصلاً مدیریتی وجود ندارد که بخواهیم این چنین نتیجه گیری کنیم}. اگر مفاهیم و دستورات سیستم مدیریت به درستی اجرا شود باعث ارتقاء بهره‌وری خواهد شد. با یک مثال ملموس بحث را بازتر می‌کنم.

هر شرکت یا ارگانی با خرید نیازمندی‌های خود درگیر است. یکی از حوزه‌های خرید، خرید ملزومات مصرفی است. روال معمول شرکت‌ها این است می‌روند از چند جا استعلام قیمت می‌گیرند و هر جا که قیمت پایین‌تری اعلام کرد، مسئول خرید را می‌فرستند برای خرید. {البته این نکته را متذکر می‌شوم که ما فرض را بر این می‌گیریم که مسئولین خرید درستکارند و تبانی نمی‌کنند}

خب، نتیجه کار چنین است که در طول سال از فروشندگان مختلف با قیمتهای مختلف و با کیفیت‌های مختلف اقلام تهیه می‌شوند.

ولی هرگاه این شرکت، طبق معیارهای درست سیستم مدیریت کیفیت عمل کند، نتیجه طوری دیگری خواهد بود. در این سیستم فروشندگان طبق معیارهایی ارزیابی شده و گریدبندی می‌شوند. بعد می‌توان با مثلاً سه تا از آنها که در بالای لیست گِرِیْد قرار دارند، قراردادهای میان‌مدت و حتی بلندمدت بست تا علاوه بر استفاده از تخفیف‌های کلی از سایر موارد کاهش هزینه، مثل ارسال رایگان یا کم هزینه نیز استفاده کرد، غیر از این از عدم استخدام تعداد زیادی مسئول خرید نیز صرف‌جویی هزینه کرد و همین طور جلوی تبانی را گرفت.

این فقط یک مثال کوچکی از مزایای فهم درست سیستم مدیریت کیفیت بود. در این رابطه استانداردهای بسیار خوبی هم تدوین شده است. مثل رضایتمندی مشتری، شکایات، شایستگی افراد استخدام شده و سایر موارد.

 

بیاییم قبل از بکارگیری هر محصول یا خدمتی، فرهنگ استفاده از آن را نیز یاد بگیریم!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی