مشاور مدیریت کسب و کار (Business Management Consultant)

بهبود در دوران رکود؛ تثبیت در دوران رونق

مشاور مدیریت کسب و کار (Business Management Consultant)

بهبود در دوران رکود؛ تثبیت در دوران رونق

من محمد رضا تورانی هستم و به مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کنم تا بتوانند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را بکار بگیرند، تا در زمانی که با رکود بازار صنف خود یا با رکود عمومی برخورد می کنند بتوانند نه تنها از این وضعیت بگذرند حتی موقعیت خود را نسبت به رقبا بهبود دهند.
به نظر من دلیل شکست بسیاری از کارآفرینان این است که در مواجه با مسائلی مثل رکود بازار، انتخاب درست محصول/خدمات، نحوه برخورد با رقبا، جلب همکاری شرکای تجاری، نحوه بکارگیری صحیح منابع انسانی و استخدام، تبلیغ‌نویسی موثر و سایر وجوه کسب‌کار چیز زیادی نمی‌دانند و با اشتباهات خود پول و بودجه خودشان را دور می‌ریزند.
روش کار من این است که به مدیران کمک می‌کنم به جای اینکه وقت، انرژی و پول خود را به طور ناقص بر اثر فشار ذهنی در مواجه با موارد ذکر شده هدر دهند و باصطلاح گیج بزنند، با استفاده از یک برنامه مدون و حساب شده تک تک موارد مذکور را با حداقل هزینه حل و فصل کنند.
مخلص کلام این که ما برای تحقق سه هدف می‌کوشیم:
1- کاهش هزینه
2- افزایش بهره‌وری
3- افزایش فروش

شماره تماس: 09192120628

آی دی تلگرام: mrtourani@

تلگرام: bmc_tourani@

mr.tourani@gmail.com

بایگانی

آخرین مطالب

۱۸ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

پیشنهاد ویژه (Special Offer)

کار یک تبلیغ‌نویس حرفه‌ای این است که بتواند پیشنهادات ویژه بسیار خوب و اثرگذاری را طراحی کند.

یک پیشنهاد ویژه بسیار خوب و اثرگذار، پیشنهادی است که مزیتش به اندازه کافی بزرگ باشد و در کنارش یک محدودیت هم داشته باشد که افراد را ترغیب یا حتی وادار کند که بلافاصله اقدام به خرید کنند.

محمد رضا تورانی

مدیران خوب پی می‌برند که مجبور نیستند تمام مدت سخت‌گیر باشند و کار مدیران مهربان زودتر انجام می‌شود. اگر کارمندان شما سخت‌کوشانه وظایف محول شده به خود را انجام می‌دهند و هیچ موقعیت اضطراری حرفه‌ای دخالت فوری شما را نمی‌طلبد، می‌توانید عقب بنشینید و بگذارید کارشان را انجام دهند. با این روش هم کارمندان‌تان یاد می‌گیرند که مسئول باشند و هم خودتان فرصت می‌کنید نیروی‌تان را بر مسائلی متمرکز کنید که برای موفقیت نهایی سازمان بسیار مهم‌تر است.

 

محمد رضا تورانی

در packing list همیشه بسته‌بندی صادراتی (export packing) بخواهید! در LC بانک‌ها، قیدی وجود دارد که باید بسته‌بندی صادراتی باشد. در غیر اینصورت ممکن است در بسته‌بندی بدترین نوع کارتن را بگذارند و در طی حمل کالای‌تان نابود می‌شود.

البته توجه شود که گاهی خود کالا وثیقه بانک است پس حتماً باید export packing باشد.

پس این موارد را در زمانی که می‌روید کالا بیاورید در مذاکرات‌تان، در پرفورماهایی که به شما می‌دهند، در بسته‌بندی که به شما می‌دهند در نظر بگیرید که متضرر نشوید.

محمد رضا تورانی

1- مقایسه با خریدهای دیگر شخص

2- تاکید بر سودی بیشتر از مبلغ پرداختی

محمد رضا تورانی

در مورد حمل با کانتینر، چه فضای کانتینر را کاملاً پُر کنید و چه نکنید، باید هزینه‌اش را بدهید. پس در مورد نوع بسته‌بندی (packing) کالا و حجم پس از بسته‌بندی باید اطلاعات داشته باشید و همینطور وزن آنها؛ تا بدانید که کل کالای‌تان چند کانتینر خواهد شد. این موارد می‌تواند در کاهش قیمت تمام شده کالای‌تان موثر باشد.

محمد رضا تورانی

صاحبان کسب‌وکار جهانی می‌دانند که درک تفاوت‌های فرهنگی می‌تواند یک شرکت را به موفقیت برساند یا برعکس موجب شکست آن شود. برای اخذ بسیاری از تصمیمات نیاز به درک درستی از قوانین نانوشته از فرهنگ کسب‌وکار شامل آداب معاشرت، ارتباطات و وقت‌شناسی دارید تا بتوانید در کشور دیگر سرمایه‌گذاری کنید.  

ترکیه

تجربه یک تیم کاری خارجی در ترکیه می‌تواند نسبت به کشور خود متفاوت باشد. برخی از این تفاوت‌ها به سرعتی که پروژه‌ها باید تکمیل شود بستگی دارد اما بیشتر آن می‌تواند با فرهنگ کسب‌وکار ترکیه مرتبط باشد. ویژگی‌هایی نظیر موارد زیر:

محمد رضا تورانی

خیلی موجز و خلاصه عرض کنم، مدیران شرکت‌ها به 4 دلیل از تغییر گریزانند:

1- اینرسی ذهنی؛ تغییر یعنی حرکت، یعنی از جا کندن، این یعنی دور شدن از جای امن. خب، آدمی که مغزش خواب است، نمی‌خواهد که حرکت کند.

محمد رضا تورانی

در مطالب گذشته در مورد مشخصات و مزایای محصول نکاتی گفته شد. حالا فرمول تبدیل مشخصه محصول به مزیت محصول را در ادامه آموزش می‌دهم.

فرمول تبدیل مشخصه به مزیت

محمد رضا تورانی
خواننده عزیز، در این وبلاگ سعی من در این است که هم مطالب با ادبیاتی جذاب و خودمانی ارائه شود و همچنین دانش شما ارتقاء یابد و علاوه بر این مطالب کاربردی هم باشد تا بتوانید در امور کسب‌وکار و نیز زندگی‌تان بکار بگیرید.

لطفاً برای جبران این زحمات، مطالب این وبلاگ را به
5 نفر از دوستان‌تان
نشر دهید.

ممنون از شما
محمد رضا تورانی

گاهی اوقات لازم است با کمک به رقبا و ارتقای کیفیت و سطح آنها، کاری کنیم که از تاثیرات منفی آنها در امان باشیم. داستان زیر را بخوانید.

یکی از کشاورزان منطقه‌ای، همیشه در مسابقه‌ها، جایزه بهترین غله را به دست می‌آورد و به عنوان کشاورز نمونه شناخته می‌شد. رقبا و همکارانش، علاقه‌مند شدند تا راز موفقیتش را بدانند. به همین دلیل، او را زیر نظر گرفتند و مراقب کارهایش بودند. پس از مدتی جستجو، سرانجام با نکته عجیب و جالبی رو به رو شدند. این کشاورز پس از هر نوبت کشت، بهترین بذرهایش را به همسایگان می داد و آنان را از این نظر تامین می‌کرد. بنابرین، همسایگان او باید برنده مسابقه‌ها می‌شدند نه خود او!

کنجکاوی‌شان بیشتر شد و کوشش علاقه‌مندان به کشف این موضوع که با تعجب و تحیر نیز آمیخته بود، به جایی نرسید. سرانجام، تصمیم گرفتند ماجرا را از خود او بپرسند و پرده از این راز عجیب بردارند.

کشاورز هوشیار و دانا، در پاسخ به پرسش همکارانش گفت: «چون جریان باد، ذرات بارورکننده غلات را از یک مزرعه به مزرعه دیگر می‌برد، من بهترین بذرهایم را به همسایگانم می‌دادم تا باد، ذرات بارورکننده نامرغوب را از مزرعه آنان به زمین من نیاورد و کیفیت محصولات مرا خراب نکند!».

همین تشخیص درست و صحیح کشاورز، توفیق کامیابی در مسابقه بهترین غله را برایش به ارمغان می‌آورد.

محمد رضا تورانی