مشاور مدیریت کسب و کار (Business Management Consultant)

بهبود در دوران رکود؛ تثبیت در دوران رونق

مشاور مدیریت کسب و کار (Business Management Consultant)

بهبود در دوران رکود؛ تثبیت در دوران رونق

من محمد رضا تورانی هستم و به مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کنم تا بتوانند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را بکار بگیرند، تا در زمانی که با رکود بازار صنف خود یا با رکود عمومی برخورد می کنند بتوانند نه تنها از این وضعیت بگذرند حتی موقعیت خود را نسبت به رقبا بهبود دهند.
به نظر من دلیل شکست بسیاری از کارآفرینان این است که در مواجه با مسائلی مثل رکود بازار، انتخاب درست محصول/خدمات، نحوه برخورد با رقبا، جلب همکاری شرکای تجاری، نحوه بکارگیری صحیح منابع انسانی و استخدام، تبلیغ‌نویسی موثر و سایر وجوه کسب‌کار چیز زیادی نمی‌دانند و با اشتباهات خود پول و بودجه خودشان را دور می‌ریزند.
روش کار من این است که به مدیران کمک می‌کنم به جای اینکه وقت، انرژی و پول خود را به طور ناقص بر اثر فشار ذهنی در مواجه با موارد ذکر شده هدر دهند و باصطلاح گیج بزنند، با استفاده از یک برنامه مدون و حساب شده تک تک موارد مذکور را با حداقل هزینه حل و فصل کنند.
مخلص کلام این که ما برای تحقق سه هدف می‌کوشیم:
1- کاهش هزینه
2- افزایش بهره‌وری
3- افزایش فروش

شماره تماس: 09192120628

آی دی تلگرام: mrtourani@

تلگرام: bmc_tourani@

mr.tourani@gmail.com

بایگانی

۰

1- مقایسه با خریدهای دیگر شخص

2- تاکید بر سودی بیشتر از مبلغ پرداختی

1- مقایسه با خریدهای دیگر شخص

در این روش خریدهای زیاد و تکراری شخص را که برای او عادی شده و ترس‌ش ریخته است با خریدی که شاید برای اولین بار می‌خواهد انجام دهد (صرف‌نظر از قیمتش) و از آن ترس دارد، مقایسه می‌شود.

در واقع در این روش توجیه قیمت به مخاطب می‌گوییم که ”این خرید شما دقیقاً مثل خریدهای دیگر شما است که دارید هر روز انجام می‌دهید که به هیچ وجه ترسناک به نظر نمی‌رسد!“

مثال: مدیری که هر روز با آژانس سر جلساتش می‌رود، او وقتی می‌خواهد سوار آژانس شود هیچ اضطرابی ندارد. چون این خرید آنقدر تکرار شده که برای او کاملاً عادی است. اما همین مدیر وقتی می‌خواهد در نمایشگاه کتاب، کتاب 20 هزار تومانی را بخرد، خیلی ترس دارد که نکند با این خرید ضرر کند. پرداخت قیمت این کتاب برای این مدیر مشکلی ایجاد نمی‌کند. اشکال در اینجاست که هزینه آژانس برای او عادی شده است و هیچ ترس و اضطرابی برای او ایجاد نمی‌کند. اما این خرید کتاب، شاید چون سالی یکبار انجام می‌شود اضطراب بیشتری ایجاد می‌کند و این مدیر نیاز دارد تا بیشتر قانع شود تا بتواند بر اضطرابش غلبه کند و این خرید را انجام دهد.

پس یک روش خلاقانه توجیه قیمت برای این مدیر این است که به او نشان دهیم که خرید کتاب دقیقاً مثل آژانس سوار شدن است. منتهی در آن حالت 20 هزار تومان می‌دهد که به مقصدش برسد، در این حالت 20 هزار می‌دهد یک کتاب خوب می‌خرد که می‌تواند بارها از آن استفاده نماید.


2- تاکید بر سودی بیشتر از مبلغ پرداختی

در این روش نشان می‌دهیم که خریدار با این خرید سود می‌کند!

این روش بسیار قدرتمند است چون افراد وقتی بدانند که سودی در کار است، حتماً خرید را انجام می دهند.

مثالی دیگر در این رابطه: قیمت پرینتر رنگی 500 هزار تومان است، اگر شما روزی 5 عدد پرینت نیاز داشتید و می‌دادید بیرون، بعد از 3 ماه پول شما بر می‌گردد و بعد از 3 ماه، شما دارید سود می‌کنید و اگر تا یکسال ادامه دهید، در واقع نه تنها هیچ پولی ما ندادید بلکه بیش از 1.5 میلیون تومان صرف‌جویی کردید که 1 میلیون تومان آن سود بوده.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی