مشاور مدیریت کسب و کار (Business Management Consultant)

بهبود در دوران رکود؛ تثبیت در دوران رونق

مشاور مدیریت کسب و کار (Business Management Consultant)

بهبود در دوران رکود؛ تثبیت در دوران رونق

من محمد رضا تورانی هستم و به مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کنم تا بتوانند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را بکار بگیرند، تا در زمانی که با رکود بازار صنف خود یا با رکود عمومی برخورد می کنند بتوانند نه تنها از این وضعیت بگذرند حتی موقعیت خود را نسبت به رقبا بهبود دهند.
به نظر من دلیل شکست بسیاری از کارآفرینان این است که در مواجه با مسائلی مثل رکود بازار، انتخاب درست محصول/خدمات، نحوه برخورد با رقبا، جلب همکاری شرکای تجاری، نحوه بکارگیری صحیح منابع انسانی و استخدام، تبلیغ‌نویسی موثر و سایر وجوه کسب‌کار چیز زیادی نمی‌دانند و با اشتباهات خود پول و بودجه خودشان را دور می‌ریزند.
روش کار من این است که به مدیران کمک می‌کنم به جای اینکه وقت، انرژی و پول خود را به طور ناقص بر اثر فشار ذهنی در مواجه با موارد ذکر شده هدر دهند و باصطلاح گیج بزنند، با استفاده از یک برنامه مدون و حساب شده تک تک موارد مذکور را با حداقل هزینه حل و فصل کنند.
مخلص کلام این که ما برای تحقق سه هدف می‌کوشیم:
1- کاهش هزینه
2- افزایش بهره‌وری
3- افزایش فروش

شماره تماس: 09192120628

آی دی تلگرام: mrtourani@

تلگرام: bmc_tourani@

mr.tourani@gmail.com

بایگانی

۰

استیگلیتز اقتصاددان آمریکایی و برنده جایزه نوبل می‌گوید: ”در زمان رکود هر شرکتی سعی می‌کند که هزینه‌های خود را کاهش دهد تا بتواند این دوران رکود را رد کند. اما یک نکته‌ای در اینجا هست و اینکه هزینه هر شرکتی در واقع درآمد شرکت و اشخاص دیگر است. وقتی همه با هم شروع به کاهش هزینه‌ها می‌کنند در واقع کل درآمد آنها کم می‌شود و هر چقدر این کاهش هزینه‌ها بیشتر باشد کاهش درآمدها نیز بیشتر است“.

حالا ما یک شرکت نوعی را در نظر می‌گیریم که به خاطر رکود بازار، درآمدش کاهش یافته است. این شرکت باید چه استراتژی را بکار بگیرد؟

اگر براساس پاراگراف قبل بخواهد مانند هر شرکتی هزینه‌های خود را کاهش دهد در انتهای این دور باطل، این رکود بیشتر گریبانش را خواهد گرفت و اگر بخواهد هزینه‌هایش را کاهش ندهد، شرکت‌های دیگر به احتمال زیاد مثل او عمل نخواهند کرد و درآمد او باز هم مشکل دار خواهد بود.

شاید بهترین راهکار و استراتژی این شرکت می‌تواند این باشد که هوشمندانه هزینه‌هایش را جابجا کند.

ببینید به طور عام، شرکت‌ها در این نوع مواقع بدنبال ساده‌ترین راهکارهای کاهش هزینه می‌روند مثل کاهش هزینه‌های تبلیغات، هزینه‌های مربوط به بازاریابی. این یعنی اینکه این شرکتها بازار خود را کوچک می‌کنند.

جابجایی هوشمندانه هزینه‌ها یعنی به جای کاهش هزینه تبلیغات و بازاریابی باید کاهش هزینه‌هایی مانند اقلام مصرفی، هزینه پرسنلی (تعدیل نیروهای اداری کم کارآمد) را در دستور کار قرار داد. بدین گونه این شرکت نوعی خواهد توانست حتی سهم بازار خود را افزایش دهد و در بهترین حالت حتی درآمدش نیز افزایش یابد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی