مشاور مدیریت کسب و کار (Business Management Consultant)

بهبود در دوران رکود؛ تثبیت در دوران رونق

مشاور مدیریت کسب و کار (Business Management Consultant)

بهبود در دوران رکود؛ تثبیت در دوران رونق

من محمد رضا تورانی هستم و به مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کنم تا بتوانند بهترین راهکارها و استراتژی‌ها را بکار بگیرند، تا در زمانی که با رکود بازار صنف خود یا با رکود عمومی برخورد می کنند بتوانند نه تنها از این وضعیت بگذرند حتی موقعیت خود را نسبت به رقبا بهبود دهند.
به نظر من دلیل شکست بسیاری از کارآفرینان این است که در مواجه با مسائلی مثل رکود بازار، انتخاب درست محصول/خدمات، نحوه برخورد با رقبا، جلب همکاری شرکای تجاری، نحوه بکارگیری صحیح منابع انسانی و استخدام، تبلیغ‌نویسی موثر و سایر وجوه کسب‌کار چیز زیادی نمی‌دانند و با اشتباهات خود پول و بودجه خودشان را دور می‌ریزند.
روش کار من این است که به مدیران کمک می‌کنم به جای اینکه وقت، انرژی و پول خود را به طور ناقص بر اثر فشار ذهنی در مواجه با موارد ذکر شده هدر دهند و باصطلاح گیج بزنند، با استفاده از یک برنامه مدون و حساب شده تک تک موارد مذکور را با حداقل هزینه حل و فصل کنند.
مخلص کلام این که ما برای تحقق سه هدف می‌کوشیم:
1- کاهش هزینه
2- افزایش بهره‌وری
3- افزایش فروش

شماره تماس: 09192120628

آی دی تلگرام: mrtourani@

تلگرام: bmc_tourani@

mr.tourani@gmail.com

بایگانی

۰

در بزینس یا تجارت با افراد کشورهای دیگر باید برخی جزئیات فرهنگی آنها را دانست و بلد بود، وگرنه شاید بعد از کلی هزینه و صرف زمان، شما یک حرکتی انجام دهید که از نظر آنها ناشایست باشد و زحمات شما برباد رود. یک مثالی از فرهنگ خودمان بزنم تا موضوع روشن شود. تیمی از خارج کشور به ایران میایند برای بستن قراردادی با یک شرکت ایرانی. بعد از روزها و ساعتها مذاکره به یک توافقی می‌رسند. ما ایرانی‌ها رسم‌مان این است که توافق را با دادن هدیه و صرف چای و شیرینی جشن می‌گیریم، بعد در همین حین لیدر این گروه خارجی انگشت شست‌اش را به ما نشان می‌دهد. خب، در فرهنگ ما این نشانه یک توهین مستهجن است و نتیجه این که قرارداد بهم می‌خورد. به همین راحتی!

در ادامه ما برخی این جزئیات فرهنگی کشورها را می‌گوییم که اگر  شما رفتید آنجا یا آنها آمدند اینجا متوجه این موارد باشید تا بزینس‌تان نابود نشود.

 

جمهوری آذربایجان

مردم آذربایجان بسیار مودب هستند، به کار گروهی علاقه‌مندند و با افراد با اشتیاق برخورد می‌کنند. فرهنگ مردم جمهوری آذربایجان بنابه موقعیت جغرافیایی و میراث تاریخی متاثر از فرهنگ‌های مختلف منطقه قفقاز و خاورمیانه از جمله فرهنگ‌های ایرانی، ترکی، روسی و اسلامی است. در جلسات رسمی از نام کوچک با عنوان مناسب hanum برای زنان و bey  برای مردان استفاده کنید.

آماده پذیرایی با چای و شیرینی پیش از شروع مذاکرات کسب‌وکار باشید. آذربایجانی‌ها بسیار از کارت ویزیت استفاده می‌کنند؛ بنابراین تعداد زیادی با خود همراه داشته باشید.

زبان رسمی آذربایجانی‌ها زبان ترکی است. در سال 1994  تخمین زده شده است که 82٪ شهروندان آذری زبان، آذربایجانی را به عنوان زبان اول‌شان صحبت می‌کنند. به علاوه 38٪ آذربایجانی‌ها بدلیل سلطه روس‌ها بر اقتصاد و سیاست این کشور، به‌طور روان به زبان روسی صحبت می‌کنند. جمعیت بزرگی از آذربایجان نیز پیش‌زمینه فارسی دارند؛ بنابراین زبان فارسی به‌طور گسترده‌ای در این کشور صحبت می‌شود. اکثر آذری‌ها دوزبانه هستند. زبان روسی و آذربایجانی (گویشی از ترکی قدیمی) را صحبت می‌کنند. توصیه می‌شود که با خود یک مترجم همراه داشته باشید.

جامعه آذری هنوز یک جامعه سلسله مراتبی است. فرهنگ، سنت‌ها، خانواده و وابستگی مذهبی در قوانین رسمی دارای اولویت هستند. فرهنگ کسب‌وکار براساس روابط رو در رو ساخته شده است. برای موفقیت در آذربایجان ایمیل چندان جوابگو نخواهد بود. تلاش کنید تا چیز تازه‌ای را وارد بازار کنید. آنها همیشه نسبت به چیزهای جدید مشتاق هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی