قدرت یک مدیر مؤثر ناشی از تلاشهای خودش نیست بلکه از مجموعه فعالیتهای گروهی ناشی میشود که زیر نظر مدیر کار میکنند.
وقتی مسئول سازمان بزرگتری هستید، اگر بخواهید بیش از حد درگیر تمام جزئیات کار بشوید به یک مدیر خُردنگر مبدل میشوید و از آن بدتر، باعث میشوید کارمندانتان برای کارشان مسئولیت کمتری بپذیرند، چرا که شما همیشه کارهایشان را کنترل میکنید.
مدیران با کفایت با کارسپاری، مسئولیت تکمیل کارها را به دیگران واگذار میکنند و برای آنکه کارسپاری مؤثر و نتیجهبخش باشد به کارمندانشان اختیار هم میدهند و همچنین مطمئن میشوند که منابع لازم را برای انجام مؤثر کار در اختیار دارند.
چرا باید کارسپاری کنید؟ به دلایل زیر:
- موفقیت شما به عنوان یک مدیر به کارسپاری بستگی دارد!
- نمیتوانید به تنهایی همه کارها را انجام دهید.
- شغل شما به عنوان یک مدیر این است ک تلاشهای خود را بر اموری تمرکز کنید که شما میتوانید انجام دهید و کارمندانتان نمیتوانند!
- کارسپاری کارمندها و کارگرها را در کار دقیقتر میکند.
- کارسپاری فرصتی به شما میدهد تا کارمندانتان را رشد بدهید.
«برگرفته از مدیریت به زبان آدمیزاد»